قیمت هر متر مربع فرش مسجد

15 آذر 1398

قیمت هر متر مربع از فرش مسجد برای انواع فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی در شرکت سجاده باف خورشید اردهال کاشان به چه میزان است ؟

قیمت هر متر مربع فرش مسجد

در مقالات قبلی اشاره کردیم که برای مفروش کردن مساجد از طرح های تشریفاتی و محرابی انواع فرش مسجد استفاده می شود
که قیمت هر متر مربع از فرش مسجد به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این قسمت فقط به برخی از آن ها اشاره می کنیم:


کیفیت فرش مسجد از نظر شانه و تراکم   
 دستگاه بافت فرش مسجد
 جنس الیاف فرش مسجد
 تعداد رنگ فرش مسجد
 ارتفاع خاب فرش مسجد در شانه و تراکم مشخص
 وزن فرش سجاده ای در شانه و تراکم مشخص


تغییر هر کدام از این عوامل باعث تغییر در قیمت فرش سجاده ای می گردد.
در این قسمت هر کدام از عوامل تعیین کننده قیمت سجاده فرش را به صورت کامل شرح می دهیم.


منظور از دستگاه بافت سجاده فرش چیست؟


سجاده فرش های با دستگاه های مختلفی بافته می شوند، که در این قسمت به بعضی از انها اشاره می شود.


دستگاه های واندویل:


دستگاه واندویل که به آن وندویل نیز گفته می شود محصولی از شرکتVANDEWILE است که یک شرکت معروف است که سال 1880 در کشور اروپایی بلژیک راه اندازی شد. زمینه ای که این شرکت در آن فعالیت می کند تولید ماشین آلات بافت فرش و سجاده فرش است. واندویل یک نام پرآوازه است که اعتبار زیادی برای تولید انواع ماشین آلات بافت فرش ماشینی داشته و به واسطه ی کیفیتی که  فرش های بافته شده توسط این دستگاه دارد ، برای بافت سجاده فرش وفرش طرفداران زیادی دارد.
ماشین آلات بافندگی این کمپانی با نام های زیر شناخته و به کار برده می شوند
HCP – HCPX1 – HCPX2 – HCPX3

دستگاه شونهر :


اما یکی دیگر از این شرکت ها که تولید کنندگان فرش ماشینی از آن برای تولیدات سجاده فرش وفرش ماشینی خود خریداری می کنند، دستگاه شونهر است.
شرکت شونهر توانسته است سهم قابل توجهی از بازار را در ایران به دست بیاورد این دستگاه کیفیت بافت خوبی دارد.
این دستگاه بافت فرش ماشینی ، سرعت فوق العاده ای در تولید فرش ماشینی دارند و تنوع بافت فراوانی دارد
این دستگاه هم فرش های ریز بافت را و هم فرش های فانتزی و مدرن را بافته و تولید می کند
دستگاه ALPHA 500 از جمله جدیدترین دستگاه های بافت این کمپانی است که در انواع 300 ، 320 ، 360 و 400 تولید شده و موجود است.
این دستگاه ها بسیار گران است. و موقع خرید این دستگاه ارز بسیار زیادی از کشور خارج می گردد. اما در عوض وقتی سجاده فرش و فرش با کیفیت بافته شده و روانه ی دنیا می شود به اعتبار فرش ایران می افزاید و همین کیفیت است که باعث شده است فرش ایرانی طرفداران بسیاری را در سراسر جهان بیابد.


 
اهمیت دستگاه بافندگی فرش سجاده ای در کیفیت :  

 


اگر از خود سوال کرده باشید که چرا فرش و سجاده فرش ماشینی ایران در جهان مشهور و معروف است. قطعا یکی از دلایل آن این است که تولید کنندگان مدام برای نگه داشتن اعتبار خود در ایران و جهان، ماشین آلات خود را به روز نگه داشته و به روزترین محصولات را تولید می کنند
به طور کلی علت این امر که همه به سراغ فرش ماشینی ایران آمده و مصرف کنندگان داخلی به دنبال اجناس خارجی نروند، پرداخت این ریسک و تهیه به روزترین ماشین آلات دنیاست

شانه و تراکم فرش مسجد :


همانطور که مید انید با افزایش شانه و تراکم کیفیت سجاده فرش و فرش نیز به نسبت آن افزایش می یابد و فرش توپرتر و زیباتر، همچنین تراکم و فشردگی بالاتری خواهد داشت. این ازدیاد و فشردگی الیاف نازک تر و در نتیجه محکم تر می طلبد که ، به کار رفتن تودرتوی این الیاف و نخ ها سبب می شود، فرش و سجاده فرش شما استحکام و اسکلت محکمی داشته باشد. و در اثر استفاده ی زیاد و طولانی مدت الیاف ان کنده نخواهند شد
ناگفته نماند، هرچه شانه و تراکم فرش وسجاده فرش افزایش یابد بر روی ارزش ان نیز تاثیر گذاشته و فرش شما قیمت بالاتری خواهد داشت.


جنس الیاف:


الیاف به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. الیاف طبیعی شامل: پنبه، ابریشم، جوت، پشم و الیاف مصنوعی شامل: اکریلیک، پلی¬استر، پلی پروپیلین و نایلون است. در سجاده فرش های دستبافت اغلب از الیاف طبیعی برای بافت سجاده فرش استفاده می شود. اما در سجاده فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی که با فرایند بخاردهی هیت ست شده اند برای بافت سجاده فرش استفاده می شود. اکثرا سجاده فرش ها به صورت ماشینی بافته می شوند و در بافت سجاده فرش از الیاف اکریلیک و پلی استر استفاده می شود.
الیاف اکریلیک به نسبت الیاف پلی استر عمر و دوام طولانی تری دارند به همین علت برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مناسب است و الیاف پلی استر که دوام و عمر کوتاهتری دارند برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نیست. اما با این وجود مزیتی که الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک دارد این است که الیاف پلی استر بو را به خود جذب نمی کند.

 

وزن فرش سجاده ای در شانه و تراکم مشخص:


در بیان آن چه در سنگین یا سبک بودن فرش وسجاده فرش مهم است ، اولین موردی که به ذهن می رسد ، ابعاد فرش است . هر چه محصول بزرگ تر باشد ، مواد اولیه بیشتری داشته و طبیعتا سنگین تر خواهد بود اما هرچه محصول کوچک تر باشد به علت استفاده از مواد اولیه کم تر سبک تر خواهد بود.


موردی که در وزن فرش های ماشینی و سجاده فرش ماشینی کم تر مورد توجه قرار می گیرد ، دقت در تفاوت در ارتفاع نخ خاب است . محصولات 500 شانه و 700 شانه ارتفاع نخ خابی بیشتر از فرش هایی با شانه بالاتر دارند و بی شک این تفاوت ارتفاع بر وزن فرش اثر گذار خواهد بود .

 

قیمت هر متر مربع از فرش مسجد :


در این قسمت قیمت هر متر مربع از فرش مسجد  در شرکت سجاده بافت کاشان را با توجه به مواردی که در بالا گفته شد ذکر می کنیم

 

ردیف شانه تراکم قیمت هر متر بر حسب تومان
سجاده  BCF 440 800 85000
سجاده پلی استر 440 800 100000
سجاده فرش پلی استر 500 1000 125000
سجاده فرش اکرولیک 500 800 130000
سجاده فرش اکرولیک 500 1000 150000
سجاده فرش اکرولیک 500 1200 170000
سجاده فرش اکرولیک 700 2100 185000
سجاده فرش اکرولیک 700 2250 195000
سجاده فرش اکرولیک 700 2550 205000