صادرات فرش سجاده خورشید اردهال کاشان به بازارهای جهانی و آمار آن

31 شهریور 1398

طبق آمار بدست آمده بیشترین میزان ارسال کالای صادراتی از کشور ایران به دیگر کشورها مختص فرش ماشینی و فرش سجاده ای بوده است به طوری که سجاده فرش و فرش ماشینی 55 درصد کالای صادراتی را از کاشان به سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

 صادرات فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  به بازارهای جهانی  و آمار آن

صادرات فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  به بازارهای جهانی و آمار آن

آمارصادرات فرش سجاده ای و فرش ماشینی

به گفته رئیس گمرک کاشان صادرت فرش ماشینی و سجاده فرش از کاشان به کشورهای خارجی در سال 96افزایش  9.2 درصد ارزش وزنی و 12.5 درصد ارزش دلاری داشته.

طبق آمار بدست آمده بیشترین میزان ارسال کالای صادراتی از کشور ایران به دیگر کشورها مختص فرش ماشینی و فرش سجاده ای بوده است به طوری که سجاده فرش و فرش ماشینی 55 درصد کالای صادراتی را از کاشان به سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس داره گمرک کاشان بیشترین صادرات فرش ماشینی و سجاده فرش را به سه کشور عراق،افغانستان،و پاکستان دانست، البته کشورهای زیاد دیگری نیز هستند که فرش ماشینی و سجاده فرش به آن کشورها صادر شده است.

مقاله مرتبط : صادرات فرش سجاده کاشان و ورود به بازار های جهانی

 

لازم به ذکر است که بیشترین میزان صادرات فرش سجاده ای به خارج از کشور به کشورهای مذهبی و مسلمان بوده است.

شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به عنوان قطب فرش ماشینی و سجاده فرش و با فعالیت بیش از 700 واحد صنعتی پیشتاز در این زمینه می باشد.

به امید پیشرفت بیشتر و بهتر این صنعت در کشور.

 

صادرات فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  به بازارهای جهانی 

شرکت فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  از بدو تاسیس, امر صادرات را جزو اهداف خود قرار داد.منشاء فرش و فرش سجاده ای در جهان از کشورمان  ایران است و در تمام کشورهای جهان فرش و فرش سجاده با نام ایران شناخته می شود. ما در این زمینه احساس مسئولیت کرده و تلاش کردیم که در تولید فرش ماشینی و فرش سجاده بتوانیم به بالاترین کیفیت دست پیدا کرده و نام ایران و ایرانی را در دنیا سرفراز نگه داریم. در تولید یک محصول مهم ترین بحث, شناخت بازار هدف و شناسایی سلایق مشتری می باشد, که اگر این کار صورت نگیرد در اصطلاح تولیدی بی برنامه انجام شده است. در ایران به دلیل جغرافیای مختلفی که وجود دارد, تنوع بسیار زیادی در سلایق و نوع فرش و وسجاده فرش دیده می شود.

 

.

شرکت فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  با بررسی این سلایق توانسته فرش و فرش سجاده ای تولید کند که در کشور و بازار داخلی مورد استقبال مردم قرار گیرد. در زمینه صادرات نیز قبل از ورود به بازار کشور مورد نظر, سلایق مردم آن کشور به طور کامل مورد بررسی و مطالعه قرار میگیرد, و سپس فرش و سجاده فرش مناسب آن بازار برای صادرات تولید می شود. و به طور مداوم نیز با دریافت بازخورد مشتریان و عاملان فروش و مطالعه ذائقه آنان روند تغییرات بازار را بررسی می کنیم و فرش یا فرش سجاده ای را متناسب با همان شرایط صادر می کنیم.

 

در مورد لیست قیمت فرش سجاده ای این شرکت با توجه به قیمت مواد اولیه در بازار و کیفیت محصول سجاده فرش، قیمت سجاده نماز با قیمت گذاری دقیق و مناسب گذاشته می شود.تا طبق سال های متمادی همچنان شهره فرش سجاده کاشان ورد زبان ها باشد.

بازار جهانی فرش و سجاده فرش ماشینی وضعیت خوبی دارد, ولی ورود شرکت های ایرانی به بازار های جهانی با مشکلات متعددی همراه است. شرکت فرش سجاده خورشید اردهال کاشان  امیدوار است که با مدیریت بهتر این صنعت بتوانیم میزان صادرات و تولید را افزایش داده و همه با هم به رشد کشور و ارز آوری کمک کنیم.

 

نقش واسطه ها در افزایش صادرات فرش و سجاده فرش:

اگر بخواهیم محصولات تولید شده مثل فرش سجاده، سجاده فرش، فرش سجاده ای در کارگاه های کوچک و متوسط  فرش سجاده ای را به عاملی صادراتی برای اقتصاد کشور بدل کنیم در گام نخست و قبل از هر اقدامی باید زمینه بکارگیری شرکت های واسطه یی را مهیا کرد. ایده یی که در بسیاری کشورها در راستای رفع موانع توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط استفاده می شود، به کارگیری واسطه های صادراتی است. واسطه های صادراتی شرکت های تخصصی هستند که محصولات داخلی و خدمات را به نمایندگی از بازارهای خارجی بازاریابی می کنند که عمدتا به عنوان شرکت مدیریت صادرات شناخته می شوند. شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می کند. این شرکت ها بسته به شرایط و نیاز می توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت های صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط را به عهده بگیرند.