فرش سجاده ای ارزان

07 فروردین 1397

چه خوب است که ما همیشه به دنبال خرید کالای مرغوب باشیم. امیدوارم روزی فرا برسد که نخستین جمله ای که در مدرسه به کودکان مان یاد می دهند این باشد که: پنیر مفت داخل تله موشه. (ضرب المثل روسی). اما واقعیت این است که هر کسی بر اساس نیاز و مقدار موجودی حساب خودش می تواند خرید کند.

فرش سجاده ای ارزان

چه خوب است که ما همیشه به دنبال خرید کالای مرغوب باشیم.(مقاله نکات مهم در خرید سجاده فرش را نیز مطالعه فرمایید.)

امیدوارم روزی فرا برسد که نخستین جمله ای که در مدرسه به کودکان مان یاد می دهند این باشد که: پنیر مفت داخل تله موشه. (ضرب المثل روسی). اما واقعیت این است که هر کسی بر اساس نیاز و مقدار موجودی حساب خودش می تواند خرید کند.

درست است که هر گرانی بی علت نیست و هر ارزانی بی علت نیست اما باید حواسمان جمع باشد که لزوما اگر کسی جنس ارزانی به ما عرضه می کنند دلیل نمی شود که او حتما به ما خیر می رساند و همچنین لزوما اگر کسی که جنس گرانی به ما می فروشد دلیل نمی شود که او واقعا به ما جنس خوب عرضه کرده است. این ما هستیم که باید آگاهانه خرید کنیم و بدون تحقیق پول و انرژی خودمان را هزینه نکنیم.

و اما درباره فرش سجاده  ارزان قیمت، فرش بر اساس فاکتورهای ذیل قیمت گذاری می شود:
1: جنس نخ فرش
2: تعداد شانه و تراکم فرش 
3: وزن فرش
جنس نخ فرش ماشینی سه نوع می باشد. ارزان ترین آن ها نخ های BCF هستند که غالبا در فرش هایی که برای کشورهای ضعیف نظیر افغانستان بافته می شوند مصرف می شوند. فرش BCF فرش درجه سه به حساب می آید. اما فرش درجه دوم فرش هایی هستند که از نخ های پلی استر بافته می شوند. و اما نوع مرغوب فرش، فرش های تمام اکریلیک هستند که بهترین کیفیت برای فرش های مسجدی نخ های اکریلیک بایر آلمان می باشند.
هر چه تعداد شانه فرش بالاتر می رود ظرافت و کیفیت بافت و همچنین مواد مصرف شده در آن بیشتر می شود. البته این را باید در نظر گرفت که هر چه تراکم فرش را بالاتر می بریم خاب فرش پایین تر می آید. این مطلب به سیستم بافت مربوط می شود و در حال حاضر موضوع بحث ما نیست. سجاده فرش های استاندارد حداقل 500 شانه دارد. ولی برای تولید فرش های سجاده ای ارزان قیمت ناچاریم از دستگاه های بافندگی 440 شانه بهره بگیریم. این دستگاه های قدیمی ماکویی نخستین دستگاه های تولید فرش ماشینی هستند که از شرکت وندویل بلژیک وارد ایران شدند و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. 
عامل نهایی که در تولید فرش ارزان قیمت اعمال می شود وزن فرش است. ضخامت یا خاب فرش یا همان طول پرز یکی از نکات اساسی تولید فرش می باشد که تعیین کننده وزن فرش می باشد. وگرنه اگر فرش، خاب ( ضخامت ) نداشته باشد چیزی به جز یک پارچه برزنت تشکیل شده از تار و پود نخواهد بود.
شرکت
سجاده فرش رضوان نیز در جهت کسب رضایت مشتریانی که به دنبال فرش های با قیمت کمتر می باشند تولید فرش های ارزان را در کنار تولید فرش ها ی مرغوب و استاندارد خود دنبال کرده است. فرش های سجاده ای BCF ارزان ترین فرش های موجود هستند و پس از آن ها فرش های تمام پلی استر یا تک نخ ما هستند که کیفیتی بهتر از فرش های BCF دارند. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید...