کاربرد سجاده فرش

01 بهمن 1398

سجاده فرش و یا فرش سجاده ای به نوعی مفروشه گفته می شود که برای اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در این نوشته قصد داریم مکان های مختلف کاربرد سجاده فرش را به شما معرفی کنیم

کاربرد سجاده فرش


سجاده فرش نماز خانه :


قبل از آنکه به توضیح استفاده سجاده فرش برای نمازخانه بپردازیم لازم است با معنا و مفهوم نمازخانه اشنا شیم :

 

 

نمازخانه :


نمازخانه چه مکانی است؟
نمازخانه مکانی مخصوص عبادت در برخی مکان های عمومی است. نمازخانه اتاق مخصوصی در خانه، محل کار، سازمان ها، مدارس و دیگر مکان هاست که مخصوص عبادت و نمازخواندن است. تفاوت نمازخانه با مسجد چیست؟
در مسجد صیغه مسجد خوانده شده و فرد ناپاک نمی تواند در آنجا حضور پیدا کند در حالی که عموما برای نمازخانه ها چنین صیغه ای خوانده نمی شود و بالتبع چنین محدودیت هایی هم ندارد.
از آنجایی که نمازخانه محل عبادت و نمازخواندن است، نیاز است که کف آن با گستردنی های نرم همچون فرش و فرش سجاده ای نمازخانه پوشیده شود.

 

روش های مفروش کردن نمازخانه :

 

 روش های مختلفی برای فرش کردن نمازخانه استفاده می شود:

 

موکت نمازخانه :


موکت ها برای نمازخانه ها به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند :

1-    استفاده از موکت می باشد که موکت نوعی کف پوش است از مواد اکریلیک و پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از آنها. موارد دیگر استفاده از موکت به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی است یا به عنوان پوشش کف اتاق و راه‌رو در ساختمان، اتومبیل، هواپیما، قطار و سایر وسائل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیردو در بسیاری از موارد دیگر نظیر صحنه نمایش تئاتر نیز از موکت استفاده می‌گردد.
موکت های معمولی و غیرسفارشی ارزان ترین روش برای فرش کردن نمازخانه هستند.
2-    استفاده از موکت سجاده ای:
از دیگر روش های برای فرش کردن نمازخانه استفاده از موکت سجاده ای می باشد.
منظور از موکت سجاده ای:
 موکتی است که روی آن طرح سجاده نقش بسته است. موکت سجاده ای دارای دو نوع چاپی و داغی است و شما می توانید نمازخانه خود را با یکی از این دو نوع موکت طرح سجاده، فرش کنید.

 

 

فرش های سنتی برای مفروش کردن نمازخانه :

 

 

از روش های مرسوم برای فرش کردن نمازخانه های استفاده از فرش های ماشینی معمولی می باشد که روش مناسبی نیست ،چون فرش های سجاده ای حال و هوای معنوی را ایجاد می کند اما فرش های ماشینی معمولی فضای روحانی زیادی را ایجاد نمی کند.

 

استفاده از فرش سجاده ای برای مفروش کردن نمازخانه :

 

که بهترین شیوه برای فرش کردن نمازخانه ها فرش های سجاده ای می باشد.
فرش سجاده ای، فرشی است که نقش سجاده روی آن وجود دارد و کاربری اصلی آن فرش کردن مکان های مخصوص نمازخواندن مثل مساجد، نمازخانه ها، حسینیه ها، مصلی ها و ... است. فرش سجاده ای نمازخانه دارای کیفیت های مختلف 440 شانه، 500 شانه، 700 شانه، 1000 و 1200 شانه است. امروزه پرفروش ترین فرش سجاده ای نمازخانه، فرش سجاده ای نمازخانه  700 شانه تراکم 2550 است.
شرکت سجاده باف کاشان  به عنوان اولین و برترین تولید کننده فرش سجاده ای نمازخانه  افتخار خدمت رسانی  دارد. چنان چه قصد دارید برای نمازخانه خود فرش سجاده ای تهیه کنید، با شرکت سجاده باف کاشان  مشورت کنید تا انتخاب بهتری در فرش سجاده ای نمازخانه داشته باشید.

 


کیفیت های مختلف فرش نمازخانه

 

فرش های نمازخانه تولیدی این شرکت کیفیت های مختلفی دارند. کیفیت های مختلف فرش نمازخانه ای به شرح زیر است:
فرش نمازخانه ای 400 شانه با تراکم 750
فرش نمازخانه ای 440 شانه با تراکم 750
فرش نمازخانه ای 440 شانه با تراکم 800
فرش نمازخانه ای 500 شانه با تراکم 1000
فرش نمازخانه ای 500 شانه با تراکم 2100
فرش نمازخانه ای 700 شانه با تراکم 2550
فرش نمازخانه ای 1000 شانه با تراکم 3000

 

 

استفاده از سجاده فرش برای حسینیه :

 


یکی دیگر از مکان هایی که در ان ها از سجاده فرش برای مفروش کردن استفاده می گردد و در واقع یکی دیگر از کاربردهای سجاده فرش در حسینیه ها می باشد

 

حسینیه :


حسینیه از مکان های مهم است برای برگزاری مراسم های مذهبی و دینی و همچنین  حسینیه ها یکی از مراکز مهم تجمع متدینین و هیئتی ها در دوران معاصر هستند است که علاوه بر برگزاری نماز مراسمات مذهبی نیز برگزار می گردد. مراسماتی چون تعزیه و همچنین عزاداری های ایام سوگواری چون محرم و صفر در این مکان برگزار می گردد
حسینه ها همانند مساجد نیاز به فرش کردن دارند که حسینه ها نیزمانند نمازخانه ها به شیوه های مختلف مفروش می شوند، از جمله روش ها باموکت یا با موکت های سجاده ای که ارزانتر هستند

 

سجاده فرش در حسینیه :

 

یکی دیگر از گزینه های بسیار مهمی که می توان برای فرش حسینیه از آن استفاده کرد فرش سجاده ای است. فرش سجاده ای نوعی فرش ماشینی است که به صورت رول های آماده شده برای مساجد، حسینیه ها و نمازخانه ها تهیه می شوند. فرش سجاده ای یا سجاده فرش از محصولات بسیار مهمی است که صنعت فرش ماشینی در این سال ها برای استفاده در اماکن متبرکه ارائه داده است


انواع سجاده فرش :

 

فرش های سجاده ای و یا سجاده فرش ها در دو نوع فرش سجاده ای محرابی و فرش سجاده ای تشریفاتی تولید می شوند. فرش سجاده ای محرابی باتوجه به نقش محراب بهترین انتخاب برای مساجد هستند که عمده فعالیت آنها در حوزه برگزاری نمازهای جماعت است. همچنین فرش سجاده ای تشریفاتی با توجه به اینکه از طرح های محرابی برخوردار نیستند، با طرح های تشریفاتی خود بهترین گزینه برای استفاده در حسینیه ها هستند. فرش سجاده ای تشریفاتی به علت اینکه می تواند به صورت رول دربیاید، برای استفاده در مکان عمومی ای مانند حسینیه بسیار مناسب بوده و به راحتی می توان آنها را پهن کرد، جمع نمود و یا برای شستشو برد. همچنین این فرش های سجاده ای تشریفاتی می توانند جلوه ای بسیار منظم و مرتب و با شکوه به حسینیه بخشیده و بدین جهت انتخاب بسیار مناسبی برای فرش حسینیه هستند. موضوع بسیار مهم دیگر، طرح های ایرانی واسلامی است که در سجاده فرش ها دیده می شود. در سجاده فرش های تشریفاتی نیز با طرح های ایرانی اسلامی می بینیم که استفاده از آن به عنوان فرش حسینیه، فضایی بسیار معنوی و روحانی برای حسینیه پدید می آید.

 

فرش سجاده ای یکپارچه :

 

 

از فرش های یکپارچه نیز برای مفروش کردن حسینیه های استفاده می شود.
فرش یکپارچه چیست؟
فرش یکپارچه فرشی است که با توجه به ابعاد مسجد یا حسینیه شما طراحی و سپس بافته شده و به صورت ویژه برای همان مکان تهیه می گردد. فرش یکپارچه یکی از زیباترین انتخاب ها برای فرش حسینیه است. چنین فرشی شکوه و زیبایی بسیاری به حسینیه شما می دهد. در صورتی که ابعاد حسینیه شما ثابت بوده و این احتمال وجود ندارد که در آینده حسینیه را گسترش دهید، بهترین و زیباترین انتخاب برای شما برای فرش حسینیه می تواند فرش یکپارچه باشد.

برای مشاوره رایگان در مورد فرش حسینیه می توانید با کارشناسان شرکت سجاده باف  کاشان ارتباط برقرار کرده واز  مشاوران و کارشناسان برای مفروش کردن مساجد و حسینیه ها در سراسر کشور بهره ببرید.

 

آدرس: کاشان - آران و بیدگل - شهرک صنعتی سلمان صباحی - میدان شهیدان اربابی - مجتمع نور
آدرس کارخانه: کاشان - آران  و بیدگل - شهرک صنعتی سلیمان صباحی - بلوار یک اصلی
 
همراه مدیریت:
09132765583,  و 09132615818
تلفن ثابت:
031-54750017